آبرک

مواد قندي را در دوران پيش دبستاني محدود كنيد

1391/6/20 16:16
نویسنده : آبرک
190 بازدید
اشتراک گذاری

توصيه به والدين؛

  مواد قندي را در دوران پيش دبستاني محدود كنيد

اصلاح رژيم غذايي و محدود كردن مواد قندي به دليل كاهش خطر چاقي و پوسيدگي هاي دندان در دوران پيش دبستاني ضروري است.

كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: بسياري از عوامل خطري كه با بيماري هاي عروق كرونر قلب در دوران بزرگسالي همراه هستند، ريشه در دوران كودكي دارند و مطالعات انجام گرفته، تأثير بالا بودن كلسترول خون در دوران كودكي را در بروز بيماري هاي قلبي نشان داده است كه مي توان آن را با اصلاح رفتارهاي خطر ساز كه از دوران كودكي آغاز مي شوند،‌ كاهش داد.

دكتر فروزان صالحي افزود: محدود كردن شديد مصرف چربي در كودكان به منظور جلوگيري از بيماري هاي قلبي عروقي در آينده، صحيح نبوده و مي تواند تأثير منفي بر رشد وي داشته باشد لذا براي دسترسي به مقدار توصيه شده چربي در رژيم روزانه، مطمئن ترين راه آن است كه ضمن استفاده از گروه هاي غذايي مختلف در هر گروه، از انواع كم چربي مواد غذايي استفاده شود.

وي تصريح كرد: وجود كربوهيدرات هاي غني از فيبر هاي غذايي مانند نان، سبزي ها و ميوه ها در رژيم غذايي كودكان در اين دوران امري ضروري است ولي مصرف بيش از اندازه اين مواد غذايي مي تواند سبب بروز اسهال و يا جلوگيري از اشتهاي كودك براي مصرف ساير مواد غذايي شود.

اين متخصص تغذيه گفت: رعايت تعادل در مصرف نمك براي كودكان پيش دبستاني نيز لازم است زيرا بين ميزان مصرف سديم در دوران كودكي و فشار خون رابطه اي كم، اما قابل اهميت وجود دارد و از آنجا كه احتمال بروز كمبود سديم در كودكان پيش دبستاني بسيار كم است بنابراين بهتر است والدين مصرف ميان وعده هاي پر نمك مانند چيپس و پفك را حذف و يا بسيار محدود كنند.

به گفته صالحي، مصرف كلسيم به مقدار كافي در كودكان پيش دبستاني از اهميت ويژه اي برخوردار است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و هرگز نبايد مصرف زياد نوشيدني ها و آب ميوه ها، جايگزين مصرف شير شوند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به آبرک می باشد