آبرک

اشعه الكترو مغناطيسي مانيتور عوارض سوء بر جنين خانم هاي باردار ندارد

1391/6/20 16:17
نویسنده : آبرک
221 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

بر اساس اعلام مركز سلامت محيط و كار، اشعه الكترو مغناطيسي تابش شده از مانيتور زير حد مجاز است و عوارض سوء بر جنين خانم هاي باردار ندارد.

به گزارش خبرنگار وب دا، شدت تابش اشعه هاي منتشره از مانيتور با فاصله فرد تا منبع تابش نسبت عکس دارد ، به طوري که با افزايش فاصله ، از ميزان شدت تابش پرتوها کاسته خواهد شد بنابراين افرادي که با رايانه کار نمي کنند ولي در محل حضور دارند، بايد حداقل فاصله مجاز ۱۵۰ سانتيمتر از مانيتور را رعايت كنند.

بنابر اعلام مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، مشكلات پوستي از خارش پوست تا قرمزي همراه با پوسته ريزي و بروز برجستگي هاي كوچك پوستي كه ۲ ساعت پس از انجام كار بروز مي كند و چند ساعت بعد از ترك كار برطرف مي شود از جمله بيماري هاي پوستي ناشي از كار با كامپيوتر است.

اين گزارش مي افزايد، حذف الكتريسته ساكن، استفاده از موكت هاي آنتي استاتيك، تميز كردن مانيتور با محلول هاي آنتي استاتيك و حفظ رطوبت هوا در حدود 50 تا۷۰ درصد، موثر ترين راه پيشگيري از عوارض پوستي ناشي از كار با كامپيوتر است.

بر اساس اين گزارش، براي جلوگيري از عوارض پوستي، محل استقرار مانيتور بايد به گونه اي باشد که تنها يک جهت براي کار با دستگاه وجود داشته باشد و هيچ فرد ديگري نتواند در مقابل يا کنار آن در حالت نشسته و يا ايستاده و در فاصله کمتر از ۱۵۰ سانتيمتر قرار گيرد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به آبرک می باشد