آبرک

گرما، درد ناشي از كوليك را در كودكان تسكين مي‌دهد

1391/6/20 16:18
نویسنده : آبرک
175 بازدید
اشتراک گذاری

خوابانيدن كودك روي يك حوله گرم و روي شكم، پيچيدن كودك‌(به فرم قنداق) در يك پتوي نرم و حمام كردن، حال شيرخوار را بهتر مي‌كند.

به گزارش خبرنگار وب دا، يك متخصص كودكان و نوزادان در خصوص نشانه‌هاي كوليك گفت: كوليك نوعي دل درد است كه تكرار مي‌شود و معمولاً براي آن علت خاصي نمي‌توان پيدا كرد علت كوليك مشخص نيست ولي يكي از دلايل شايع گريه در شيرخواران است.

دكتر خليل فريور افزود: كوليك اغلب در هنگام شب و بين ساعت‌هاي 6 تا 10 بعد از ظهر شروع مي‌شود كودك مبتلا به دل درد ناشي از كوليك، در طول روز كاملاً خوب بوده و گرسنه هم نيست.

وي تصريح كرد: گريه اين كودكان در عصرها، به طور ناگهاني شروع شده و با قرمزي صورت و جيغ‌هاي شديد همراه است كودك پاهايش را به سمت شكم جمع مي‌كند و دستش معمولاً حالت گره شده و مشت كرده دارد.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران ادامه داد: به طور كلي اگر گريه‌اي بيشتر از 3 ساعت طول بكشد، بيشتر از 3 بار در هفته تكرار شود و در حالي كه رشد شيرخوار خوب باشد و علت ديگري پيدا نشود، ممكن است به علت كوليك باشد.

دكتر فريور خاطرنشان ساخت: معمولاً كوليك بعد از 3 هفتگي (21 روزگي) شروع مي‌شود و تا 3 ماهگي هم ادامه دارد كودكان نارس كه زودتر از موعد به دنيا آمده‌اند در سنين بالاتري مبتلا به كوليك مي‌شوند. 

وي به والدين توصيه كرد: براي رفع كوليك، قبل از هركاري بايد با پزشك مشورت كنند تا مطمئن شوند گريه نوزاد علت ديگري ندارد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به آبرک می باشد